Το ότι στήνει κάποιος ένα αυτοκίνητο, δε σημαίνει καλά και σώνει ούτε ότι κάνει πειράματα, ούτε ότι κάνει καγκουριές.
Στήσιμο δε σημαίνει χαμήλωμα με "τρίποντα", αλλά είναι μια περίπλοκη και λεπτή διαδικασία. Εντούτοις δεν είναι και Κβαντομηχανική!
Δε χρειάζεται να έχεις γνώσεις ομάδας Φ1, για να βελτιώσεις ένα αυτοκίνητο στο στήσιμό του. Χρειάζεται να γνωρίζεις 2-3 βασικά πράγματα φυσικά, να ξέρεις τι ψάχνεις και να έχεις αποφασίσει να βάλεις κάτι ακριβό από σοβαρή εταιρία, η οποία δεν αστειεύεται με τα προϊόντα της.
Ή να έχεις ανθρώπους να σου καστομάρουν κάτι με κατάλληλα υλικά και επαρκείς γνώσεις-μεράκι.
Νοοτροπίες τύπου "ξεφύγαμε από το εργοστασιακό, άρα θα σκοτωθούμε", ναι, έχουν λόγο να υπάρχουν, γιατί υπάρχει πολλή ασχετίλα στα πέριξ. Γιατί υπάρχουν πολλές "δουλειές" βελτίωσης, που είναι τραγελαφικές.
Δε σημαίνει αυτό όμως, Κάρμπυ, ότι όποιο στημένο ή τροποποιημένο σε στήσιμο αυτοκίνητο βλέπεις γύρω σου, είναι εκ των προτέρων καμένη γη.
Το ότι έδωσε κάποιος παραπάνω πρόσφυση μπροστά, δε σημαίνει απαραίτητα ότι δε γνωρίζει ότι το αυτοκίνητο θεωρητικά μπορεί να σβουρίξει. Μπορεί και να σημαίνει ότι προσπαθεί να περιορίσει (κι άλλο) την υποστροφή και να το κάνει πιο ικανό στην προτοποθέτηση.
Δε σημαίνει ότι θα εμπλακούν καλά και σώνει τα ηλεκτρονικά, γιατί τα ηλεκτρονικά μπορεί και ν' απενεργοποιούνται. Δεν έχουν όλοι οι κατασκευαστές τη νοοτροπία του βαγκ, όπως γνωρίζεις.
Αυτά που λες θεωρητικά στέκουν. Τα λες όμως, σε κάποιον που ασχολείται με στριφτο-στήσιμο από το '91 και πίστα από το '00.
Λες και δεν ξέρεις πόσο στημένα ήταν τα Λεά μου ή τι χρόνους έφερναν στα Μέγαρα. Καγκουροπειράματα τα βαφτίζεις αυτά;
Το να καθόμαστε να λέμε λοιπόν, ότι φρενάρουμε πάντα στην ευθεία, είναι κάτι που λάθος δεν το λες για έναν αρχάριο, αλλά δεν το λες και κατάλληλο για κάποιον έμπειρο (trail braking). Απλά κάνω έναν παραλληλισμό με το φρενάρισμα - καταλαβαίνεις το νόημά μου.
Όσο καλό συμπεριφορικά κι αν είναι το ΣΤ -και είναι, δε σημαίνει αυτό ότι δεν μπορεί να γίνει καλύτερο. Δε σημαίνει αυτό ότι είναι στο 100% των προσωπικών γούστων του καθενός.
Το να του φερμάρεις λοιπόν μια λιγότερο υποστροφική γεωμετρία, ναι, μπορεί να ενοχλήσει κάποιον, μπορεί όμως, και να χαροποιήσει έναν άλλον. Άλλος το βρίσκει γενικά απόλυτο, άλλος ηπιάκι. Άλλος μπορεί να ενοχλείται που είναι σκληρό στα λίγα και λίγο μαλακότερο απ' όσο θα ήθελε, στα πολλά. Εξαρτάται τι θέλει και τι εμπλοκή έχει ο καθένας με την οδήγηση.
Δεν ακυρώνουμε ό,τι βλέπουμε, όπου κι αν το βλέπουμε, ελαφρά τη καρδία. Όπως δε στραβώνουμε άξονα, για να πάρουμε κάμπερ. Όπως δεν κόβουμε σπείρες, για να χαμηλώσουμε.
Υπάρχουν κομψότεροι κι αποτελεσματικότεροι τρόποι για τους στόχους μας και κάποιοι μπορεί να τους γνωρίζουν.